Word vriend

Steun blijft nodig om de Collectie Dordrecht te onderhouden en uit te kunnen breiden. Met onze kennis en financiële draagkracht ondersteunen wij het Dordrechts Museum, Huis Van Gijn en Het Hof van Nederland. Binnen de Bedrijfsvrienden is het bedrijfsleven vertegenwoordigd; maar ook de vrije beroepen en particulieren sluiten zich bij ons aan. BDM biedt een fantastisch platform om in een stijlvolle omgeving nieuwe contacten te leggen en deze te verdiepen tot ware vriendschappen.

Wat kunt u verwachten

Uitnodigingen voor rondleidingen, lezingen en previews van nieuwe tentoonstellingen. In de tuin van het museum ontmoet u uw Vrienden tijdens de jaarlijkse barbecue.

‘Het Dordrechts Museum vormt een parel van Dordt die in omvang en glans steeds blijft toenemen. De bedrijfsvrienden dragen bij aan dit proces en daarmee aan de groei van cultuurschatten met inmiddels internationale allure.’

Pieter van den Brink, voorzitter Bedrijfsvrienden Dordrechts Museum

Lidmaatschappen

De Bedrijfsvrienden Dordrechts Museum kennen vier lidmaatschappen. Zo zijn er de Cuyp-vrienden, de Scheffer-vrienden, de Van Strij-vrienden en Art2B. Elk lidmaatschap heeft zijn eigen tegenprestaties.

De activiteiten per lidmaatschap zijn voor een deel gelijk. Zo worden bijvoorbeeld alle vrienden uitgenodigd voor de previews van nieuwe tentoonstellingen, wordt er een gezellige barbecue voor u en uw partner georganiseerd en genieten wij van een gezellige vriendenborrel.

Daarnaast organiseren de Bedrijfsvrienden bijzondere ontmoetingen waar verbindingen worden gelegd tussen kunst en ondernemen. (Professionele) kunstenaars denken net een stapje verder, ze kijken met een andere blik en kunnen hun idee ook nog in een goede vorm gieten. Daarom is het zo interessant om kunstenaars en ondernemers bij elkaar te brengen; creativiteit stimuleren, van elkaar leren, met elkaar leren en innoveren.

€2.750 voor 2 personen

Alle privileges van Scheffer met daarbij:

• Eenmaal per jaar gebruik van de zaal / tuin van het Museum met rondleiding directeur of conservator
  • Als Cuyp vriend krijgt u een persoonlijke toegangspas voor zes personen
  • Aanvullend zes vrijkaarten
  • Korting van 20% op artikelen uit de Museumwinkel (excl. boeken)
  • Toegang tot exclusief georganiseerde activiteiten

€1.375 voor 2 personen

Alle privileges van Van Strij met daarbij:

• Uitnodiging voor jaarlijkse vriendendiner in een museumzaal voor twee personen.
  • Persoonlijke toegangspas voor vier personen
  • Aanvullend vier vrijkaarten
  • Korting van 15% op artikelen uit de Museumwinkels (excl. boeken)

€550 voor 2 personen

• Welkomstpakket
  • Uitnodigingen voor Vriendenactiviteiten previews, openingen en lezingen
  • Uitnodiging voor twee personen voor de jaarlijkse BBQ
  • Persoonlijke toegangspas voor twee personen
  • Aanvullend twee vrijkaarten
  • Korting van 10% op artikelen in de Museumwinkels (excl. boeken)
  • Naamsvermelding bij ingang van het museum en op de website

Speciaal geprikkeld voor en door onze jonge ondernemende Vrienden.

€450 per jaar voor 1 persoon

• Welkomstpakket
  • Uitnodiging voor previews met rondleiding
  • Uitnodiging barbecue met partner en alle Bedrijfsvrienden
  • Uitnodiging voor vier inspirerende art2Borrels waar de verbinding gelegd wordt tussen kunst en ondernemen
  • Persoonlijke toegangspas Dordrechts Museum voor twee personen

Contact

Heeft u vragen of wilt u het Dordrechts Museum graag ondersteunen door vriend te worden? De secretaris, Manon Gommers, is bereikbaar op telefoonnummer 078-770 5339, of via bedrijfsvriendendm@dordrecht.nl.