Voor liefhebbers van het werk van Bas Kosters biedt het museum een unieke kans! Speciaal voor KISS MY SOUL geeft hij op zaterdag 16 december een workshop waarin je onder zijn leiding aan de slag kunt met textiel. Bas Kosters is bekend van zijn modecollecties en theatrale modeshows.

Als kunstenaar en ontwerper wordt Bas Kosters gedreven door betrokkenheid en compassie. Hij creëert werelden die worden bewoond door stralende, alarmerende en vertederende figuren die zijn sociale betrokkenheid weerspiegelen. Ongeacht de discipline werkt Bas voortvarend en met enthousiasme, maar hij is vooral dol op textiel en grafische kunst, waarmee hij persoonlijke en maatschappelijke thema’s tot uitdrukking brengt

KISS MY SOUL

In KISS MY SOUL staat de liefde centraal. In deze tentoonstelling hangt een prachtig wandkleed van Bas Kosters. Hij maakte dit na het overlijden van zijn vader in 2015 van de nagelaten garderobe. Op het grote kleed, gemaakt van de kleding van zijn vader, naaide Kosters een kleinere jas, als een cocon om in weg te kruipen. En daarop de tekst: Love is all alone, Together, All alone.

Wat ga je maken?

Met liefde als thema kun je tijdens de workshop zelf een mini tapestry, een klein wandtapijt, maken. Je schetst jouw onderwerp voor het wandkleed op papier en daarna ga je aan de slag met stof. Je gaat werken met effen stoffen, maar je mag als deelnemer zelf ook altijd stoffen en materialen meenemen. De workshop begint om 11.30 en duurt tot 17.00 uur dus je hebt echt tijd om iets moois te maken.

Praktische informatie

De textielworkshop vindt plaats op zaterdag 16 december in het Dordrechts Museum van 11.30 tot 17.00 uur met een half uur pauze. De kosten zijn 45 euro per persoon. Dit is exclusief lunch en inclusief koffie en thee.

Wat: Maak een wandkleed met Bas Kosters
Wanneer: 16 dec 2023