Vrouwen & kunst

Vrouwen en kunst gaan hand in hand samen. Eeuwenlang waren vrouwen in musea vooral op het doek te vinden. Maar gelukkig zie je ook steeds meer werk van vrouwen in musea.

In deze rondleiding neemt rondleidster Yaël van Loosbroek-Speck, van ArtSee, je mee langs werken van Ary Scheffer, Marlene Dumas, Adwoa Essien, Jacoba van Heemskerck van Beest en meer. De werken benadrukken belangrijke vrouwen in ons museum, zowel op als voor het doek.

We zien de vrouw als muze van de mannelijke kunstenaar, maar vooral ook de vrouw als maker van eigenzinnige kunst. Kijk je met ons mee?

Praktische informatie

De livestream was op 8 maart te zien via ons Instagram-kanaal. Tijdens de stream was er de gelegenheid om vragen te stellen over de verschillende werken. Yäel heeft deze tijdens de rondleiding zoveel mogelijk beantwoord! Om te kijken en te chatten via Instagram moet je wel een account hebben of aanmaken.

De online rondleiding is terug te zien via deze link.