Het museum staat dit najaar geheel in het teken van de hedendaagse kunst. Met drie tentoonstellingen over uiteenlopende thema's wordt er een breed scala aan kunst van hedendaagse makers getoond.

Om zoveel mogelijk mensen de kans te geven zich onder te dompelen in deze vernieuwende kunst, opent het museum op vrijdag 17 november ook 's avonds de deuren.

Voor een toegangsprijs van slechts €5 kan je van 18:00 uur tot 23:00 uur duiken in de wereld van de liefde anno nu in KISS MY SOUL, dobberen door thema's uit het dagelijks leven in A room with a view en zich mee laten voeren met de stroom van het ronde licht in Evelyn Toacheng Wang - Het licht is rond.

Zwembandjes in de vorm van achtergrondkennis zijn niet nodig, want met de verschillende workshops, rondleidingen en talks die aangeboden worden, kan je helemaal meegaan op de hedendaagse stroom.

Programma

• MUZIEK | Laat je leiden in het kijken naar kunst met de ambientmuziek van LANDSCHAP door Bart Kuntz
  • RONDLEIDING | Leer op een nieuwe manier naar kunst kijken tijdens de rondleiding Andere Blikken
  • WORKSHOP | Maak tarotkaarten over de liefde in de workshop Read My Desire met kunstenaar Koes Staasen (wiens werk te zien is in KISS MY SOUL)
  • TALK | Ontdek meer over het maken van een tentoonstelling in een gesprek op zaal met tentoonstellingsmaker Tjy Liu
  • WORKSHOP | Maak je eigen plastic plant met ontwerper Alex Werth (wiens werk te zien is in A room with a view)
  • TALK | Laat je nagels versieren en voer een diepgaand gesprek met Lisa Kleisen van Sexy Fingers
  • WORKSHOP | Creëer je eigen kunstwerk in de workshop SUITE: CHECK! MATE! gegeven door kunstenaars Romy Muijrers en Paul van der Eerden (wiens werk te zien is in KISS MY SOUL)
  • WORKSHOP | Maak een frame dat jouw persoonlijkheid weerspiegelt tijdens de workshop Frame your own face van ontwerper Te-Yen Hsu (wiens werk te zien is in A room with a view)
  • TALK | Luister naar gespreken over liefde anno 2023 en hoe kunst een positief effect kan hebben op je mentale gezondheid, tijdens de opnames van de HOF Live podcast. Met gasten zoals Mignon Nusteling, Yaël van Loosbroek-Speck en Elten Kiene.
  • WORKSHOP | Repareer een oud kledingstuk met een borduursel met de hulp van de Wereldwijven. Ook kan je ervoor kiezen het kledingstuk met borduursel aan de Wereldwijven mee te geven, zodat zij het voor jou kunnen omtoveren tot etui (een eigen jeans meenemen mag, maar hoeft niet)
  • TALK | Luister naar het spoken word van Elten Kiene over liefde anno nu
  • EXTRA | Geen tijd om tussendoor te eten? Geen probleem! Museumcafé Art & Dining biedt een daghap aan voor € 15,50 (veganistische optie beschikbaar)

Wat: Avondduik in de hedendaagse kunst
Wanneer: 17 nov 2023
Hoe laat: 18:00 - 23:00
Prijs: €5

* Museumjaarkaart, Dordtpas en Rotterdampas zijn gratis. Een ticket reserveren wordt wel geadviseerd.

Reserveer tickets Arrow right